Τετάρτη 16 Φεβρουαρίου 2011

Περιφερειακή-καρμανιόλα στη Θεσσαλονίκη

Επικίνδυνη και υπερκορεσμένη είναι η περιφερειακή οδός της Θεσσαλονίκης, στην οποία την τελευταία δεκαετία έχουν χάσει τη ζωή τους σε ατυχήματα περισσότερα από 80 άτομα. Τα πολλαπλά προβλήματα κατέγραψαν σε μελέτη τους μεταπτυχιακοί φοιτητές της Πολυτεχνικής Σχολής του ΑΠΘ, προτείνοντας λύσεις για τη βελτίωση της κατάστασης.

Σύμφωνα με τη μελέτη των φοιτητών, που δημοσιεύεται στην εφημερίδα Αγγελιοφόρος, στην περιφερειακή Θεσσαλονίκης κάθε βδομάδα συμβαίνει κατά μέσο όρο ένα ατύχημα με τραυματισμούς, ενώ καθημερινά δύο με τέσσερα ατυχήματα με υλικές ζημιές. Κύριοι υπεύθυνοι η ολισθηρότητα του δρόμου αλλά και η ανευθυνότητα των οδηγών, που κινούνται με ταχύτητες άνω του επιτρεπτού ορίου και δεν τηρούν τις αποστάσεις ασφαλείας.



Ο σχεδιασμός της περιφερειακής οδού ξεκίνησε στα τέλη της δεκαετίας του ’60 και παραδόθηκε τη δεκαετία του ’90, σύμφωνα με τη μελέτη. Με μήκος 22 χιλιόμετρα, η οδός σχεδιάστηκε για να εξυπηρετεί 25.000 οχήματα ημερησίως. Σήμερα εξυπηρετεί 120.000 οχήματα και υπολογίζεται ότι το 2020 η ημερήσια ζήτηση για διέλευση θα είναι 228.000 οχήματα! Αν πράγματι λειτουργήσει η εξωτερική περιφερειακή οδός, η ζήτηση θα περιοριστεί στα 193.200 οχήματα.

Η ανυπαρξία Λωρίδας Εκτακτης Ανάγκης και χώρων στάθμευσης, οι φθορές στο οδόστρωμα (ρωγμές, μπαλώματα) με αποτέλεσμα την έλλειψη ομαλότητας, η φύτευση παρά την οδό που εμποδίζει την ορατότητα των πινακίδων σήμανσης, η πληθώρα διαφημιστικών πινακίδων, οι φθαρμένες πινακίδες σήμανσης, η έλλειψη πινακίδων χιλιομετρικών δεικτών και ανακλαστήρων, η φθαρμένη διαγράμμιση, η ανεπάρκεια στηθαίων και η κακή λειτουργική κατάστασή τους και ο ελλιπής φωτισμός όταν αργούν να αντικατασταθούν οι καμμένες λάμπες, αποτελούν τα κυριότερα προβλήματα.

Τα μέτρα που προτείνεται να ληφθούν αντίστοιχα περιλαμβάνουν την ασφαλτόστρωση της περιφερειακής σε όλο της το μήκος, την ανανέωση της διαγράμμισης και των πινακίδων σήμανσης, την απομάκρυνση των διαφημιστικών πινακίδων, την αντικατάσταση και προσθήκη περισσότερων στηθαίων ασφαλείας, την τακτική φροντίδα της φύτευσης, την αντικατάσταση των καμμένων λαμπτήρων, αλλά και την ανάθεση της διαχείρισης του αυτοκινητοδρόμου σε ανεξάρτητο εξειδικευμένο μηχανισμό ή αυτόνομη εταιρία συντήρησης.

Ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η μελέτη για την αναβάθμιση της περιφερειακή οδού, είτε λειτουργώντας ως υπερυψωμένη αρτηρία, είτε με διαπλάτυνση. Επίσης προβλέπεται υπογειοποίηση ή ανισοπεδοποίηση των κόμβων στο δυτικό τμήμα της. Η μελέτη της «Εγνατία Οδός ΑΕ» αναμένεται να ολοκληρωθεί τον ερχόμενο Σεπτέμβριο και να έχει δημοπρατηθεί μέχρι το τέλος του έτους.

ΠΗΓΗ   www.tvxs.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου